logo

NIVEL INICIAL | ENGLISH

 
SECOND LANGUAGE DEVELOPMENT: ENGLISH

Kindergarten is a very important educational stage given the ability of children of this age group to acquire and learn a foreign language at a faster pace than their older peers.

Here at ColegioInternacional, we take advantage of this by providing them a safe, fun, engaging, and motiving environment where they can develop different skills in a second language.

Your child will progressively learn:
  • Ability to interact with others by responding to greetings, compliments, invitations and farewells using courtesy phrases.
  • Vocabulary (colors, numbers, shapes, sizes, animals, clothes, food, body parts, school supplies, places, people, school and park activities, daily routines, family members, days of the week, Calendar among others).
  • Describe people, places, objects, animals and emotions.
  • Ability to express experiences, ideas, needs, feelings and desires through oral language.
  • Ability to communicate with their peers in the English language.
  • Enjoy the language in its different expressive forms: rhymes, readings, poetry, dialogues, songs and stories.
  • Ask and respond using the following language structures:

Is this…? Yes-No
Where is…? / Who is…? / Who do you…? / Do you like…? / Yes, I do- No, I don´t.
How many…? / How much…? / What is this…? /
This is… / It´s… /
Do you…? / Can you…?

Lo que el/la niño/a va a desarrollar progresivamente:

  • Habilidad para interactuar con los otros respondiendo a saludos, elogios, invitaciones y despedidas utilizando frases de cortesía.
  • Vocabulario (colores, números, formas, tamaños, animales, ropa, comida, partes básicas del cuerpo, objetos de la escuela, lugares, personas, actividades de la escuela y del parque, rutinas diarias, miembros de la familia, momentos del día, el calendario, entre otros).
  • Describir personas, lugares, objetos, animales y emociones.
  • Habilidades para expresar vivencias, ideas, necesidades, sentimientos y deseos a través del lenguaje oral.
  • Habilidad para interactuar con confianza en el idioma inglés.
  • Disfrute del lenguaje en sus diferentes formas expresivas: lecturas, poesías, diálogos, canciones y cuentos.
  • Preguntar y responder utilizando patrones de lenguaje determinados:

Is this…? Yes-No
Where is…? / Who is…? / Who do you…? / Do you like…? / Yes, I do- No, I don´t.
How many…? / How much…? / What is this…? /
This is… / It´s… /
Do you…? / Can you…?

¿Cómo trabajamos el aprendizaje del inglés?
El aprendizaje del segundo idioma se desarrolla a través de actividades lúdicas, canciones, cuentos, modelado, gestos y situaciones diversas para el uso real de la lengua dentro de la sala de clases y otros espacios de aprendizajes.